Tja. - Reisverslag uit Mytilíni, Griekenland van Dikkie en Eric Gijssel - WaarBenJij.nu Tja. - Reisverslag uit Mytilíni, Griekenland van Dikkie en Eric Gijssel - WaarBenJij.nu

Tja.

Blijf op de hoogte en volg Dikkie en Eric

06 Januari 2021 | Griekenland, Mytilíni

Het werk aan de Rub Halls is voor onbepaalde tijd "on hold" gezet.

De reden?

Heel onduidelijk, ik heb geprobeerd om duidelijkheid te krijgen maar er worden zoveel verschillende antwoorden gegeven. Welkom in de bureaucratie van Griekenland.

Natuurlijk gaat het over geld en macht, geld dat wij Europeanen gezamenlijk ophoesten, macht van de Griekse overheid de UNHCR en de IOM.

Voor mij is het in iedergeval duidelijk dat de vluchtelingen op Lesbos hiervan de dupe zijn.

Vandaag sprak ik een Afghaans echtpaar ze zijn nu 14 maanden op Lesbos en hebben nog niet eens een eerste Interview hebben gehad, een onbegrijpelijk en onmenselijk bureaucratie.

Zoals het er nu uitziet, ga ik aanstaande vrijdag de PCR test doen en als deze goed uitvalt vlieg ik maandag 11 jan. terug.

Morgen, donderdag gaan Jacolien en ik een wandeling naar de top van de mont Olympus maken hier op Lesbos, en ik het weekeind nog links en rechts afscheid nemen.


  • 06 Januari 2021 - 22:04

    Stefco :

    Onbegrijpelijk inderdaad, wat maken we er met elkaar een potje van!
    Sterkte met de laatste loodjes en afscheid nemen.
    Alvast een goede thuisreis toegewenst.

  • 07 Januari 2021 - 01:00

    Marjan:

    Vreselijk Eric, als je tegen zo'n muur van regels/onwil aanloopt. Uiterst frustrerend en wat mensonwaardig wat er op Lesbos gebeurt. Ik bid om meer mededogen van ons mensen.
    We wensen je nog goede dagen daar en t.z.t. travelmercy voor de terugreis. Heel verdrietig voor je dat je t op deze manier moet achterlaten.

  • 07 Januari 2021 - 09:42

    Bertus:

    Hoi Eric, wat sneu dat je Lesbos vanwege deze vervelende situatie moet verlaten. Maar jij hebt jouw wil, energie en bereidvaardigheid gegeven!
    Mooi idee dat je (samen met Jacobien) jouw werkers afsluit met een (hopelijk) mooie ⛰bergwandeling

  • 07 Januari 2021 - 09:46

    Bertus:

    ‘Werkers’ moet: ‘werkreis’ zijn

  • 07 Januari 2021 - 16:23

    Elly:

    Hoi Eric, wat jammer dat ondanks alle inspanningen van jouw kant en de kant van andere vrijwilligers je niet het eindresultaat mee kunt beleven. Verdrietig is het dat dat zo gaat. Houd moed en blijf hoopvol. Geniet van de bergwandeling en een hele goede reis naar huis.

  • 08 Januari 2021 - 10:01

    ELS:

    Naar om zo daar weg te gaan, Eric! Aan jou zal de hulp niet liggen...
    Alvast een goede terugreis en....geniet van de wandeling!!

  • 08 Januari 2021 - 10:58

    Mieke Van Gijssel:

    Hoi Eric, ik lees nu pas je verhaal. Ach jee wat frusterend en verdrietig is dit voor jou/jullie en in het bijzonder voor de vluchtelingen. Het is onbegrijpelijk dat deze keuze gemaakt is. Moeilijk lijkt mij om dit mee te maken en niet te weten waarom dit gebeurt....Ik wens jou en allen sterkte hiermee en ondanks alles vertrouwen! Ik zal voor de gedupeerden om Liefde en Kracht vragen om ook dit te (ver)dragen.

    Ik hoop dat je dit weekend op een goede manier afscheid kunt nemen, het lijkt mij lastig want je bouwt toch een band op met elkaar. Sterkte! Alvast een goede terugreis gewenst, ik hoop dat de PCR test in orde is. Liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Mytilíni

Dikkie en Eric

Actief sinds 09 Aug. 2020
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 11860

Voorgaande reizen:

13 December 2022 - 16 Januari 2023

Athene 2.0

22 November 2021 - 16 Januari 2022

Lesbos & Athene 22-11-2021 /m 16-01-2022

17 December 2020 - 11 Januari 2021

Opnieuw naar Lesbos

24 Augustus 2020 - 20 Oktober 2020

Lesbos

Landen bezocht: